torsdag, oktober 05, 2006

....JEG ER UNDER BEARBEIDELSE.....

Tårene triller......eg snufser og grin; må stadig pusse nasen.

Møte med diakonen i Kolbotn - gjør noe med meg. Praxistida har først og fremst blitt en bearbeidelse av meg selv som menneske. Jeg bærer sorgen med meg.
Gjennom ulik litteratur oppdager jeg at veien videre blir til mens jeg går.
" jeg kan bare oppleve livet i sin helhet når jeg er åpen for alle sidene ved det.
Livet består av det som kommer og det som går. Å fødes og å dø hører livet til.
Å gi og å ta imot er viktig. Livet består av arbeid ig fritid, av ungdom og alderdom.
Alt hører til, alt hører sammen. Livet i sin helhet er ikke mulig uten sorgen."

" det er godt å vite at livet er mer enn disse få årene her på jorden.
Det er godt å ha den forvissningen om at det beste ligger foran oss.
Det er godt å stole på at det finnes en som holder våre liv i sin hånd.
Jeg er takknemlig for min gudstro. Den tar ikke sorgen fra meg.
Den gjør meg heller ikke straks lykkelig igjen.
Den holder meg oppe og engasjerer meg. Det er dette jeg trenger!"

sitatene er hentet fra den lille men verdifulle boka av Rainer Haak, oversatt av A.B.Sandsdalen
bokas tittel: Sorgen, en ny begynnelse

en annen bok jeg fikk i hendene, og som anbefales alle : Vær der for meg. - om ungdom, død og sorg. av Unni Ranheim (Tell forlag)

4 kommentarer:

Princess Of God sa...

Hei min skj;nne mor!!!
godt og rorende aa lese det du skriver...godt aa se at Gud jobber i deg og helbreder deg. tenker jo saa masse paa deg...men hviler i guds trofasthet som jeg vet og har erfart er stor! klemmer hele tiden fra meg

Unknown sa...

Hei Reidun! bra blogg du har altså! jeg kan se hvor Jorun har sitt poetiske hjørne fra! :) Takk for kommentar på bloggen min, jeg har titta på komentaren din lenger nede på sida mi ang kuprosjektet i Etiopia. har ikke sjekka den sida på en stund desverre, men kan du sende meg en mail på: ingvarandreassen@mac.com, for jeg fant ikke email adressa di på denne sida. Så kan jeg gjerne gi deg litt info om prosjektet. Takk!

Princess Of God sa...

du store...du imponere stadig mamma! ikke bare meg, har fått mange kommentarer av folk som er imponert over data og internett kunnskapene dine...digger deg!
kjempe smask

Princess Of God sa...

Hei mamman min!
hvordan er dagen idag?
her er det varmt
jeg er solbrent
aller mest i armhulene
hehe...
klems