søndag, desember 10, 2006

2:SØNDAG I ADVENT

VESTBY IDAG. Ingen snø, men rim på bakken i morges = nydelige morgen-skyer
Stormvær ventes t natta. Mer regn og ruskevær. Så det er bare å fyre.
Har fått stabla et ved-lager på terassen + endelig klart å få tettet igjen åpningen, noe som holder mot vindkastene. Får håpe d holder seg mot stormen oxo.

Studenten har skrevet oppgaver. Prøver å holde styr på begreper som: "drøft","reflekter", "redegjør"- og alt skal være innenfor et diakonalt perspektiv selsagt.
Så jeg slår opp i ditto defionisjoner og aktiviserer se små grå.

Data er bra å kunne bruke, men hei hvor det går når jeg er på feil sted og prøver å "redigere"
På fredag ble "plutselig"? 4t-arbeid borte vekk!!! Og d kom aldri fram igjen - databikkja søkte og søkte i alle dok og mapper - no result.
OK - da må natta taes i bruk, og en må begynne forfra. 20083 ord ble d og da var kl 07

Lørdag kom tanta T. og hentet Ivar. Han har vært på Grønstv. og bakt julekaker og vært med i fjøset. Han har også vært hos Dagny en ettermiddag og sett på melke-roboten og spist pannekaker.
Jeg er i gang med neste oppgave: globalisering - fremmedgjøring som diakonal utfordring -
forvalteransvar og grønn diakoni i menigheten.

Som en "julegave på forskudd" fikk jeg :"ikke godkjent" på forrige oppgave! :(
Jeg hadde ikke drøftet det jeg skulle.
Så neste uke blir det 2 oppgaver i lufta - håper de lander støtt før jul!!!
I tillegg til studier blir d også adspredelser - hele 3 kvelder på rad.
Juleavslutning for 2.klasser man / julebord med diak-stud. tirs / julekonsert i Konserthuset
med Astrid på onsdag
Familie-julegrøten blir ikke før man 18.des Det er Eli og Katrine som inviterer i år
FRED I HVERT ENKELT HJERTE ER EN FORUTSETNING FOR: DEN STORE FREDEN

Ingen kommentarer: