søndag, desember 10, 2006

BORDET ER DEKKET FOR DEG! Og dere som ingen penger har: KOM,KJØP og ET

For som himmelen er høyere enn jorden,

er mine veier høyere enn deres veier, og mine tanker høyere enn deres tanker.

Ja liksom regnet og snøen faller ned fra himmelen og ikke vender tilbake dit, men vanner jorden og får den til å bære og gro, så den gir såkorn tilsåmannen og brød til den som eter,

slik skal mitt ord være, det som går ut av min munn. Det skal ikke vende tomt tilbake til meg, men det skal gjøre det jeg vil, og ha framgang med alt jeg sender det til.

For med glede skal dere dra ut, og i fred skal dere føres fram. Fjellene og haugene skal bryte ut i fryderop for deres ansikt, og alle markens trær skal klappe i hendene.

I stedet for tornebusker skal det vokse opp sypresse, i stedet for nesler skal det vokse opp myrter. Det skal være til et navn for Herren, til et evig tegn som ikke skal bli utslettet.(Jes.55)

Ingen kommentarer: